N.B.R.O.

"Nordic Bigfoot Researchers Organisation" är den nordiska motsatsen till det amerikanska B.F.R.O. och platsen där du kan läsa om Skandinaviens egen Bigfoot!

Varelsen vid väggrenen

Kategori: Allmänt

Nedanför är ett citat från en person från forumet flashback vars användarnamn är Krafse.

"2010-07-25, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Jag har flera gånger sagt att jag sett en konstig varelse som springer runt i skogarna. Den första känslan jag får när jag ser dessa är rädsla. Man vill bara springa så fort man kan åt motsatt håll.
Att förklara hur dom ser ut är väldigt svårt. Så jag har gjort en skitful silhuett i paint istället.
Jag har aldrig sett dom i fullt dagsljus så därför blir det en svart bild.
Jag har tecknat helt ur minnet så gott jag kunde.
http://img257.imageshack.us/img257/1827/vadrdetta.png
Känner någon igen detta? Vad tror ni att det är för något? Egna erfarenheter?
Som ni kan se liknar den inte något djur som finns i de svenska skogarna.


JA FÖR HELVETE!! Jag har sett en! Eller åtminstone något liknande. "Min" hade dock avsevärt längre ben, har för mig att benen var marginellt längre än själva "kroppsbollen" vilket såg himla lustigt ut. Det var väldigt längesen nu, 2003 till 2004 tror jag, en sommarnatt med fullmåne så det var en exceptionellt ljus natt. Jag minns att det såg ut som en boll med två ben. Minns ej om jag såg armar dock, tror inte det.
Hur som helst, jag var ute och körde moppe mitt i natten (Nej, jag var inte trött, hade bara vänt på dygnet så jag var pigg som en lärka!) och då stod den vid väggrenen. Jag fattade inte vad det var först, tänkte att det va en älgröv eller nåt, men benen var för tjocka. Det var egentligen ingenting som liknade en älg, men det var det enda jag kunde relatera till som inte var för "far fetched" sas. Hur som helst så stod den bara kvar där och jag hade väntat i kanske 10 sek på att den skulle flytta sig, men den verkade inte höra mig alls, så jag gasade lite och då reagerade den. Det jag fick se sedan var mycket märkligt, den sprang på TVÅ ben ungefär som en människa, rakt in i skogen. Tänk dig att du tar en älg (Eller något liknande djur.) och hugger av hela bakdelen och gör den svart och lägger till mer fluffig, långhårig päls, sen låter du denna bakdel kuta omkring. Ungefär så såg det ut.
Jag körde förbi och försökte se den igen men den hade antingen kutat in för långt i skogen eller så gömde den sig. Jag hade inte tid att leta och vid tillfället var jag så chockad att jag inte ens förstod hur sjukt det var. Var först en kvart senare som man verkligen började fundera på det och inse vad fan man beskådat.
Har aldrig mer sett den igen efter det förresten.."


Länkar och källor:
https://www.flashback.org/t1235354p3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: